Härliga, underbara väder!

Vilket bra påskväder vi fick… har haft en toppen påsk fast jag jobbat endel… men det blir vad man gör det till. Fredagen var vädret inte så bra på förmiddagen men sen sken solen upp och det blev riktigt härligt, vi promenerade till Hermans farmor och farfar satt ute och solade på deras altan och sen fick vi god påskmat där… sen promenerade vi hem… det var sååå härligt!

Lördagen gick jag till jobbet redan på 11 så blev inte mycket gjort innan jobbet… tog det lugnt… vädret var på topp så jag och min brukare tog och packade liten matsäck och får ut på en liten cykeltur stannade vid älven och drack saft och åt bullar det var riktigt härligt… jobbade hela dagen och natten slutade först på söndagen kl 11 och då gick jag raka vägen hem, vädret var ännu bättre denna dagen.

Jag började göra lunch hemma, sen gick vi ut på en gång och åt lunchen på altanen… det blev att plocka fram alla utemöbler och det blev riktigt mysigt… så varmt… vi åt middag ute på altanen för första gången denna sommaren…

Vi var ute hela dagen sen avslutade vi dagen med ett härligt bastubad… och sen väl hemma igen åt vi kladdkaka och drack ett glas rosè till… det är sommar det…

Det var en riktigt bra början på min semester… idag sov jag och Herman länge… vid vaknade kvart i nio och det var så tyst här hemma då så jag sa till Herman att han skulle gå och kolla om pappa satt vid datorn men då kommer Herman tillbaka jag hittar inte pappa… då sa jag ser du Cilla då, nä Cilla är inte hemma… vi ropade på pappa och cilla men ingen fanns i hemmet… då sa jag till herman att dom har nog hunnit gå ut och promenera… men hur jag inte kan förstå hur jag inte vaknat en enda gång av varken cilla eller Peter… jag har bara sovit och Herman oxå.

Men gissa om vi var utvilade… sen åt vi frukost och fixade till lite grand här inne och sen gick vi ut igen… vädret var lite mulet till och från men sen klarnade det upp och det var en riktigt fin dag idag med… det har varit en bra påsk med andra ord. Härligt! Nåja imorgon åker vi till sangis för att lämna Cilla där och sover en natt sen blir det Luleå och vidare mot sthlm… på onsdag går vi på skansen innan färjan går och då ska Herman slänga sina tuttar… så nu ska han sluta med napp… vi får se hur det går men gå ska det iaf 😉

Ha det bäst, kram kram.

Lämna en kommentar